بندر بندر‌عباس

     طولپیش نویس
 هدفمترمتر هدفمترمتر
1نفت22811.3015عمومی30013.00
2نفت22811.5016عمومی30010.50
3چند منظوره19010.7017عمومی25010.50
4کانتینر34012.0018عمومی22010.50
5کانتینر30012.5019چند منظوره20010.20
6کانتینر27012.2020چند منظوره17010.00
7کانتینر25011.3021استفاده نمی شود25013.00
8کانتینر1005.5022چند منظوره25013.00
9محموله عمومی20010.0023چند منظوره25013.00
10محموله عمومی22010.2024چند منظوره25014.00
11محموله عمومی25010.5025کانتینر37017.00
12محموله عمومی30011.0026کانتینر37017.00
13چند منظوره30013.0027کانتینر37017.00
14چند منظوره30013.00

موارد فوق حداقل پیش نویس و شناورهایی است که یک متر از آن بیشتر است همچنین می توان با هماهنگی قبلی با استاد بندر بندر با ارائه اطلاعاتی مانند TPC ، میزان تخلیه / بارگیری و غیره

اولویت حمل کشتی RORO به جت های 13،14 و 15 و 19 و سپس 12 و 16 است

حمل و نقل کشتی ها از سمت Starboard در جت های شماره 19،7 و 6 و اسکله در جت شماره 9 منوط به تأیید اداره امور دریایی بندر است.

شناورهای روغن گیاهی در جت های شماره 3 ، 19 و 20 اسکله می شوند.

در نظرگرفتن کانال قابل دسترسی به کشتی های اسکله با حداکثر 50/15 متر در آب زیاد قابل قبول است.

مشخصات اسکله فوق ممکن است پس از هیدروگرافی جدید منطقه و حوضه ها تغییر کند

حمل و نقل کشتی ها از سمت Starboard در جت های شماره 19،7 و 6 و اسکله در جت شماره 9 منوط به تأیید اداره امور دریایی بندر است.

علاوه بر موارد فوق جت های خلیج فارس در شرق و بخشی از مجموعه بندر شهید رجایی واقع است.

مشخصات پهلو گرفتن:

اسکلهطولطرح
 مترمتر
11157.50
21007.00
3807.50
41257.50
51057.50
6
71257.50
81257.50
91007.30
101257.50

شناورهایی با بالاتر از 7 متر قبل از آب جزر و مد

حمل و نقل کشتی ها از سمت Starboard در اسکله شماره 10 و سمت بندر در اسکله شماره 1 منوط به تأیید مقامات بندری است

پهلو گرفتن شناورها در اسکله شماره 10 منوط به این است که در اسکله های شماره 7 و 8 یک باربر یا یک کشتی در کنار این اسکله ها وجود دارد

تنظیم طول برای هر اسکله در صورت هماهنگی قبلی با بخش امور دریایی بندر امکان پذیر است

اسکله شهید باهنر

تعداد طولطرحتعداد طولطرح
اسکلههدفمترمتراسکلههدفمترمتر
1قایق ماهیگیری17210.201مسافر17.00
5BULK/BB86010.002نفت3359.50
2مسافر407.00

اسکله خصوصی جتی

 طرح طول
تعداد جتیکاربردمترمترتذکر
1نفت26014.10 
2مواد معدنی26014.10
محدودیت 38.2 متری

اسکله در اسکله شماره 1 در هنگام آب زیاد انجام می شود

پهلو گرفتن شناورهای موجود در جت شماره 2 با بار در انتهای آب پران انجام می شود

کشتی در اسکله شماره 2 باید از کناربندر باشد

حداکثر انشعاب ممکن برای کشتی در اسکله شماره. 2 مطابق جدول زیر است

ارتفاع جزر و مدحداکثر طرححداکثر سرعتارتفاع جزر مدحداکثر طرححد اکثر سرعت
مترمترگرهمترمترگره
2.413.453.4145
2.513.553.5145
2.613.653.6145
2.713.6553.7145
2.813.753.8145
2.913.853.9145
313.954145
3.113.9554.1145
3.21454.2145
3.3145

کشتی باید بدون لیست باشد

اگر کشتی کشتی با سرعت 5 گره بالاتر از 20 سانتی متر باشد ، تیم اضافی باید از حداکثر پیش نویس کسر شود.

از آنجا که خطاهای انسانی قوانین بزرگی را در تصادفات دریایی ایفا می کنند ، بنابراین برای امنیت کشتی ، تأکید می شود که محاسبه دقیق باید توسط استاد و خط حمل و نقل بر اساس مسئولیت آنها انجام شود.

به دلیل قوانین ، قصور کشتی یا تصادف یا Near-Miss منجر می شود.

موقعیت
آب و هوا
fa_IRFA_IR